Returer och återbetalningar
Om du inte är helt nöjd kan du begära retur inom 14 dagar efter leverans. Mejla support@runerstrand.se med ditt ordernummer för att få godkännande för retur och den korrekta returadressen innan du skickar tillbaka något.
Returperiod
• Skicka tillbaka din retur inom 14 dagar efter leverans . Senare returer kommer att avvisas.
Returvillkor (lyxaccessoarer)
Varorna måste vara oanvända , i säljbart skick , med alla originalkomponenter och intakt förpackning. Vi förbehåller oss rätten att vägra returer som inte uppfyller dessa standarder.
-
Väskor: originaletiketter fästa; dammskydd, låda, äkthetsbevis , reservremmar/lås (om medföljande). Inga veck, slitage, fläckar, lukter eller märken . Skyddsfilmer (om sådana finns) måste vara fästa .
-
Solglasögon: originaletiketter/märken; hård/mjuk förpackning, linsduk , eventuella märkeskort/förpackningar. Inga repor på linser eller ram , inga justeringar/böjningar. Skyddsfolier (om sådana finns) intakta.
-
Bälten: originaletiketter; dammskydd/förvaringsfodral (om medföljer) , spänneförpackning/skydd. Inga veck eller utvidgade hål , inget slitage på kanter eller beslag.
-
Kläder (om aktuellt senare): oanvända, inte tvättade, med alla originaletiketter fästa och med eventuellt medföljande tillbehör.
Hur du skickar tillbaka din vara
• Använd en spårbart kurirföretag (UPS, DHL eller FedEx). Returer via post, postförskott och ospårbara försändelser accepteras inte.
• Förvara bevis på leverans och spårning tills din återbetalning har utfärdats.
Returfraktkostnader
• Ånger/fel storlek/ändrad preferens: Kunden betalar returfrakt (spårbart bud).
• Fel eller skadat var: kontakta oss inom 14 dagar med bilder (vara, etiketter, förpackning, problem). Om ansökan godkänns, täcker vi returfraktkostnaderna.
Varor som inte kan returneras
• Artiklar som är markerade med "Slututverksförsäljning" vid kassan.
• Senare returer (efter 14-dagarsperioden).
• Använda, modifierade, skadade eller saknade komponenter (etiketter, dammsäckar, lådor, fodral, äkthetsbevis, remmar etc.).
• Personliga hygienartiklar som en gång har öppnats (om/när detta är tillämpligt).
Utbyten
Vi erbjuder inte direkta byten. Lägg en ny beställning och returnera den ursprungliga för återbetalning.
Återbetalningar
• Utbetalas efter inspektion i vårt lager till din ursprungliga betalningsmetod eller som butikskredit .
• Vi strävar efter att behandla returer inom 10 vardagar efter ankomst; din bank/betalningsleverantör kan behöva ytterligare tid. Du kommer att få ett e-postbekräftelse när den är utfärdad.
Tull och avgifter vid returer
• För returer utanför EU måste avgifter/skatter förbetalas av avsändaren . Vi kan inte acceptera returer med obetalda avgifter.
Stöd
• E-post: support@runerstrand.se med ditt ordernummer (bildunderlag för skadade/felaktiga varor ska bifogas).