Returer och återbetalningar

Om du inte är helt nöjd kan du begära retur inom 14 dagar efter leverans. Mejla support@runerstrand.se med ditt ordernummer för att få godkännande för retur och den korrekta returadressen innan du skickar tillbaka något.

Returperiod
• Skicka tillbaka din retur inom 14 dagar efter leverans . Senare returer kommer att avvisas.

Returvillkor (lyxaccessoarer)
Varorna måste vara oanvända , i säljbart skick , med alla originalkomponenter och intakt förpackning. Vi förbehåller oss rätten att vägra returer som inte uppfyller dessa standarder.

  • Väskor: originaletiketter fästa; dammskydd, låda, äkthetsbevis , reservremmar/lås (om medföljande). Inga veck, slitage, fläckar, lukter eller märken . Skyddsfilmer (om sådana finns) måste vara fästa .

  • Solglasögon: originaletiketter/märken; hård/mjuk förpackning, linsduk , eventuella märkeskort/förpackningar. Inga repor på linser eller ram , inga justeringar/böjningar. Skyddsfolier (om sådana finns) intakta.

  • Bälten: originaletiketter; dammskydd/förvaringsfodral (om medföljer) , spänneförpackning/skydd. Inga veck eller utvidgade hål , inget slitage på kanter eller beslag.

  • Kläder (om aktuellt senare): oanvända, inte tvättade, med alla originaletiketter fästa och med eventuellt medföljande tillbehör.

Hur du skickar tillbaka din vara
• Använd en spårbart kurirföretag (UPS, DHL eller FedEx). Returer via post, postförskott och ospårbara försändelser accepteras inte.
• Förvara bevis på leverans och spårning tills din återbetalning har utfärdats.

Returfraktkostnader
Ånger/fel storlek/ändrad preferens: Kunden betalar returfrakt (spårbart bud).
Fel eller skadat var: kontakta oss inom 14 dagar med bilder (vara, etiketter, förpackning, problem). Om ansökan godkänns, täcker vi returfraktkostnaderna.

Varor som inte kan returneras
• Artiklar som är markerade med "Slututverksförsäljning" vid kassan.
Senare returer (efter 14-dagarsperioden).
Använda, modifierade, skadade eller saknade komponenter (etiketter, dammsäckar, lådor, fodral, äkthetsbevis, remmar etc.).
Personliga hygienartiklar som en gång har öppnats (om/när detta är tillämpligt).

Utbyten
Vi erbjuder inte direkta byten. Lägg en ny beställning och returnera den ursprungliga för återbetalning.

Återbetalningar
• Utbetalas efter inspektion i vårt lager till din ursprungliga betalningsmetod eller som butikskredit .
• Vi strävar efter att behandla returer inom 10 vardagar efter ankomst; din bank/betalningsleverantör kan behöva ytterligare tid. Du kommer att få ett e-postbekräftelse när den är utfärdad.

Tull och avgifter vid returer
• För returer utanför EU måste avgifter/skatter förbetalas av avsändaren . Vi kan inte acceptera returer med obetalda avgifter.

Stöd
• E-post: support@runerstrand.se med ditt ordernummer (bildunderlag för skadade/felaktiga varor ska bifogas).