Returer och återbetalningar
Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du begära en retur inom 14 dagar från leveransdatumet.
Maila support@runerstrand.se med ditt ordernummer för att få godkänd retur och korrekt returadress innan du skickar tillbaka något.
Returfrist
-
Returer måste skickas inom 14 dagar från leverans.
-
Returer som skickas efter denna period kommer att nekas.
Returvillkor
Varor måste vara oanvända, i perfekt säljbart skick, med alla originaldelar och originalförpackning intakta.
Returer som inte uppfyller dessa krav kan komma att nekas.
Väskor
Måste inkludera originaltaggar, dust bag, ask och eventuella medföljande tillbehör såsom brand cards, axelremmar eller lås.
Inga veck, slitage, dofter, fläckar eller märken får förekomma. Eventuella skyddsfilmer ska sitta kvar.
Solglasögon
Måste inkludera originaltaggar, hårt/mjukt fodral, putsduk samt eventuella brand cards/förpackning.
Inga repor på glas eller bågar, ingen böjning, justering eller tecken på användning. Skyddsklistermärken ska vara intakta om sådana finns.
Bälten
Måste inkludera originaltaggar, dust bag/ask (om det medföljt) och skydd för spännet.
Inga veck, inget uttänjt hål, ingen sliten kant eller märken på metallen.
Kläder
Måste vara oanvända och otvättade, med alla originaltaggar kvar och eventuella tillbehör inkluderade (t.ex. extra knappar, bälte, tygöverdrag osv.).
Så här skickar du din retur
-
Använd en spårbar frakttjänst (t.ex. UPS, DHL eller FedEx).
-
Returer skickade som vanlig post utan spårning eller mot postförskott (COD) kan inte tas emot.
-
Spara ditt spårningsnummer tills din återbetalning är genomförd.
Kostnad för returfrakt
-
Ångrat köp / storlek / passform: Kunden står för returfrakten (spårbar frakt).
-
Fel eller skadad vara: Kontakta oss inom 14 dagar med bilder på varan, förpackningen och felet. Om returen godkänns står vi för returfrakten.
Varor som inte kan returneras
-
Varor märkta “Final Sale” i kassan
-
Försenade returer (efter 14-dagarsfristen)
-
Använda, ändrade eller skadade varor
-
Varor med saknade komponenter såsom taggar, dust bags, askar, fodral, brand cards, remmar, putsdukar etc.
-
Hygien- och kroppsnära produkter som öppnats (om tillämpligt)
Byten
Vi erbjuder inga direkta byten.
Lägg i stället en ny beställning och returnera den ursprungliga varan för återbetalning.
Återbetalningar
-
Återbetalningar görs efter att varan har kontrollerats på vårt lager, till samma betalningsmetod som användes vid köpet eller som presentkort/store credit.
-
Vi strävar efter att hantera returer inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit försändelsen.
-
Din bank eller betalleverantör kan behöva ytterligare tid för att slutföra utbetalningen.
-
Du får ett bekräftelsemail när din återbetalning har genomförts.
Tullar & Importavgifter (internationella returer)
För returer skickade från länder utanför EU måste tullar och skatter förbetalas av avsändaren.
Vi kan inte ta emot returer med obetalda tull- eller importavgifter.
Support
För returförfrågningar eller frågor, maila support@runerstrand.se och ange ditt ordernummer.
Om du vill rapportera en skadad eller felaktig vara, bifoga gärna bilder på varan, förpackningen och felet.
Sista chansen och nya varor
Upptäck plagg från världskända varumärken